Saturday, November 29, 2008

bana bu da gecer de - 2: Canadian edition

Hafiye'nin "bana bu da gecer de" baslikli yazisini okuduktan kisa sure sonra bu haberi okudum Toronto Star gazetesinde. Sehrimiz bildiginiz plastik alisveris torbasi icin 5 cent odememizi ongormus. Loblaws gibi WalMart wanna-be'ler de ustune atlamis. Ben olsam sirket sahibi ben de atlardim. Gerizekaliligin bu kadari! Ben zaten plastik cantami (cantalarimi) alip gidiyorum alisverise, gereksiz torba kirliligi olmasin diye. Ama ekstra posetleri de cop torbasi yapiyordum. Simdi alisveris esnasinda bir de cop torbasi almak zorunda kalacagim.

Environmental footprint onlenecekmis bununla. Canada'nin yesile katkisi artacakmis. Canada'nin yesile katkisinin artmasini isteyenlerin aklina neden acaba ilk once milyonlarca dolarin dondugu grocery chain'ler geliyor da, her yil East Coast'ta kafalarina vura vura oldurulen bebek foklar gelmiyor? Butun dunya bu katliami izleyip bizi kinarken, pek sevilip ikinci kez secilen konservatif partimizin plastik torbalarla ugrasip, bebek foku katliamini ikinci plana atmasi bende de "bana bu da gecer de" ters peristaltik hareketi yasatti: yazayim da kusayim!

1 comment:

Yesim Arpat said...

Ne zamandır yazıcam, unutuyorum.
Türkiye'de bile aştık ayol. En azından bizim ev aştı. Şövalye artık biyo-çözünür çöp torbaları alıyor evimize. Ben de onların ince ve ipsiz olmalarına uyuz oluyorum. Yani bişiy çevreci olacak diye niye illa ki kullanışsız olmak zorunda, onu anlamıyorum ben.