Sunday, April 27, 2008

TTC Strike hits Toronto!

Bu sabah gym’e inerken komsunun kapisina birakilmis Globe & Mail’e ilisti gozum: TTC grinds to a halt after union rejects deal! Daha gecen hafta Ruty Toronto’ya gelmeden soylentisi vardi grevin. Hatta Ruty stress yapmisti, yani metro olmayacak mi, biz nasil gidecegiz ofise seklinde. Neyse ki gecen hafta Pazar gunu Ruty’le Mr and Mrs A’nin evinde televizyondan izlemistik anlasmaya varildigini. Boylece grev’i rafa kaldirmistik. O yuzden bu sabah gym oncesi sok etkisi yaratti biraz bende bu baslik.

Aslinda TTC (Toronto Transit Commission) 48 saat onceden haber vermek zorunda grev olayini ki insanlar hazirlanabilsin. Olayin bu kismi biraz karisik. Cunku TTC gecen haftasonu bunun verildigini, cunku sadece “tentative” bir anlasmaya varildigini iddia ediyor. Cok detaya girip kimseyi sikmayacagim, detaylar linklerde.

Sonucta, bu sabahtan itibaren sehrimiz Toronto buyuk bir kaos yasadi. Tum metro istasyonlari kapandigi ve streetcar’lar (tramvaylar) calismadigi icin, sehri bisikletliler, arabalar ve yayalar kapladi. Hem de ne kaplamak! Hic bu kadar kalabalik bir Toronto gormemistim. 9/11'deki New York goruntuleri geldi gozumun onune. Aslinda Cumartesi olmasinin, is kaybinin az olmasi acisindan iyi oldugu dusunulebilir ama Cumartesi gunu calisan insanlarin islerine nasil vardigi (eger varabildilerse) hala mechul. Taksi icin cekisen iki kisiyi izlemek de ayri bir ilk oldu benim Toronto guncelimde.

Yarin (Pazar) 13:30’da hukumet acil toplanma karari almis (muhalefet destekli). Neler olacak gorecez bakalim.

Ben mi? Ben zaten havalar duzeldigi icin 25 dk falan yuruyerek ise gidiyorum. Bende degisen bisey yok, ama tabii yarin bu ise cozum bulunamazsa, Pazartesi sabahi metrekareye 0.1 insan dusen caddeler yerine 3 insan dusen caddelerde yuruyerek ise gidecegim kesin. Bisikletli sayisinda da 100% artis bekliyorum. Park yeri? Bulana askolsun!

photos: Courtesy of Globe & Mail & Toronto Star

3 comments:

alice said...

Sawyer, ben de Cumartesi bir ara downtown'a inme gafinda bulundum ve normalin disinda diyebilecegimiz trafige ek anlam verememistim. Demek grevdenmis. Haberleri senden aliyoruz artik..:)

Sawyer said...

Hukumet olaya el koydu, grevi yasadisi ilan ettiler. Gorevine donmeyen TTC iscisi $250, grevi birakmayan union da $25000 odeyecekmis gunluk. Yarin normal gidiyoruz yani ise. Gecmis olsun.

Yesim Arpat said...

Istanbul'da da haftalardır duyuruyorlar Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'ndeki nakit geçişin kaldırılacağını ve sadece KGS veya OGS ile geçiş yapılabileceğini. Geçiş sürecinde kartsızlara geçici kart satışı vardı. Arabasını yola bırakan kart almaya gitmiş. Keşmekeşin daniskası vardı.