Sunday, March 16, 2008

Internetten forbitten!

Pansiyoncu soyledi gecen aksam: youtube'a erisim bloke edilmis yurdumda (ingilizce yazmamak cok zormus, onu farkettim bu cumleden sonra - access to youtube has been blocked!).

Aslinda beni en cok sasirtan internet sitelerinin hukumetlerce kapatilabiliyor olmalari idi. Daha once hic boyle birsey duymamistim; saniyordum ki internet denen modemli/modemsiz kablolu/kablosuz ozgurlukler dunyasi hukumetlerden bagimsiz isliyor. Yanilmisim (horatio'nun deyimiyle: yamulmusum!).

Kapatilma sebebi de Turklerin ve ozellikle Ataturk'un homoseksuel olarak gosterilmesiymis. Simdi as(h)in bu tip seyleri demek cok bos olacak. Turkiye gibi homofobik bir ulkede hele de Ataturk gibi bir sahsiyetin gay olarak gosterilmesi pek cok insan icin muhtemelen cinayet sebebi. Homoseksuellik adina hicbir yasa olmasa da yurdumda (bkz. Bulent Ersoy operasyonu), erkek egemen Turkiye'de homoseksuellik ne yazik ki "komedi" kavramiyla esdeger (thanks to kusum Aydin!).

Ama isin ilginc tarafi bu kapatilma konusunda yalniz olmadigimiz. Birkac ornek size:

- Brezilya mahkemeleri Ocak 2008'de gunlerce youtube'i yasaklamis. Sebepse, bir mankenin sevgilisi ile beraber denizdeki ilginc goruntuleri!

- Fransa da henuz engellemese de, fransiz polislerin vahsi dayak atma goruntulerinin yayinlandigi youtube'a "kaldir bunlari yoksa engelleriz seni" demis! Tanistirayim: Fransa: demokrasinin besigi!

7 comments:

Anonymous said...

tam bir blogger oldun sen cicim:) hadi hayirlisi...

Anonymous said...

Hayirli ugurlu ossun anacim... Heyecanla senin maceralarini da takip edecegiz demektir bu. Besitos, Amanda...

Anonymous said...

hızlı koştun, çabuk mu yoruldun?
vatandaş yazı bekliyor sawyer efendi...

melontheroad said...

dün öğrendim burayı...ama isim sawyer bilemedim yani:(

melontheroad said...

bu arada biraz geç oldu ama yamulmuyorsam lafı herbert'a ait.

Sawyer said...

Bugun asagidaki haber yayinlandi BBC'nin internet sitesinde. Ilgilenenler okuyabilir:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/7312327.stm

Ruty said...

peki atamiz cidden gay miymis?

Ben de su sitenin kapatilmasini istiyorum. http://fbguzelleri.blogspot.com/search?updated-max=2007-11-09T01%3A28%3A00-08%3A00&max-results=17